Wprowadzenie na rynek nowego produktu nie jest wcale takie proste. Wielu producentom wydaje się, że zamieszczanie na Facebooku czy Instagramie zdjęć takich produktów załatwi sprawę. Otóż nic bardziej mylnego, ponieważ samo zdjęcie nie odzwierciedli właściwości czy piękna produktu. Aby konsument chciał zainteresować się produktem, powinien mieć możliwość zobaczenia go w codziennym życiu. Produkt powinien wzbudzać wśród odbiorców element rywalizacji. Przykładem mogą być np.: okulary przeciwsłoneczne. Na imprezę przychodzi osoba z ciekawie wyglądającymi okularami na nosie. Robi sobie zdjęcie z imprezy i umieszcza na swoim profilu Facebookowi. Pod zdjęciem znajomi komentują imprezę i to, co się na niej działo. Jeśli zdjęcie zostanie udostępnione przez znajomych, to wyświetli się na tablicy ich znajomych. W finale szalone zdjęcie z imprezy z okularami na nosie widzi kilka tysięcy osób. W tym tłumie znajdą się osoby, które zwrócą uwagę na okulary i w jakiś sposób je skomentują. Przy kolejnej okazji okulary pokazywane są np.: na zdjęciu z komunii czy ślubu. Wizerunek okularów dociera do kolejnych odbiorców. Po czasie okazuje się, z okulary te zaczynają stawać się popularniejsze wśród osób, które je zauważyły. Nieświadomy odbiorca staje się uczestnikiem nowej mody. Tego typu forma wprowadzenie na rynek nowego produktu jest najbardziej efektywną i najtańszą formą wypromowania nowego produktu. Polega to głównie na rozdawaniu lub sprzedawaniu, bo bardzo atrakcyjnej cenie produktów, które będą na co dzień noszone przez ludzi. W taki sposób wiele nowych osób może zobaczyć ciekawy szal czy okulary nie wiedząc, że jest to nikomu nieznana marka.
Wprowadzenie na rynek nowego produktu trwa dość długo i wymaga nakładów finansowych, jak i produktowych. Wprowadzenie na rynek nowego produktu to proces, który zaczyna się od zera. Nie ma możliwości wypromowania na rynek nowego produktu poprzez kilka kampanii reklamowych. Wprowadzenie to inaczej użytkowanie w codzienny sposób. Wprowadzeniem na rynek produktu nie można nazwać jego promocje, która nie przynosi efektów sprzedażowych. Aby coś się sprzedało, to odbiorca chce mieć pewność, że nie jest królikiem doświadczalnym i inni już to stosują lub stosowali. Wprowadzenie na rynek nowego produktu to stworzenie wrażenia, że firma nie jest całkiem nowa i wiele osób jest szczęśliwym posiadaczem konkretnych produktów. Wrażenie takie można stworzyć, sprzedając produkty po kosztach lub za pomocą organizacji konkursów. Wprowadzając na rynek nowy produkt, należy pamiętać, że na początku zyski będą niewielkie lub nie będzie ich wcale. Zanim klienci przekonają się do nowości na rynku, musi upłynąć sporo czasu. Szybkie wprowadzenie nowej marki może być tylko możliwe poprzez zakup innej znanej i działanie pod tym szyldem, lecz ze swoimi produktami. Przykładem takim może być OLX, który przejął najbardziej znany serwis ogłoszeniowy w Polsce Tablica.pl. Podmienił logo i stał się dominującym graczem na rynku bez konieczności budowania czegoś od zera. Wprowadzenie na rynek nowego produktu wymaga przygotowania planu szerokiego działania i sukcesywnego wdrażania w odpowiednim czasie. W całym procesie powinni uczestniczyć doświadczenia ludzi. Do wprowadzenia na rynek nowego produktu wymagany jest także odpowiedni budżet, bez którego nie da się nic zrobić. |