To jak prawidłowo pozycjonować strony www wie tylko ta osoba, która to robi prawidłowo. Na żadnym szkoleniu czy kursie nie dowiemy się które działania, jakie prowadzi się w ramach pozycjonowania, są prawidłowe, a które są nieprawidłowe. Dobrze przeprowadzone pozycjonowanie stron www zawsze przyniesie zakładany efekt. Pozycjonowanie stron www to niekończący się proces, który powinien być prowadzony każdego dnia. Podejście na zasadzie, że pozycjonowanie to jednorazowy proces, który trwa kilkanaście lub kilkadziesiąt godzin, jest błędne. Chcąc wypozycjonować stroną www na konkurencyjne słowa kluczowe, należy stworzyć wartościowe i mocne zaplecza. Czas stworzenia jednej takiej strony to około 2 lata codziennej pracy polegającej na Tworzeniu treści, która zainteresuje czytelnika. Tak przygotowanie zaplecza pozwolą nam na wypozycjonowanie strony www na dowolną frazę. Tylko komu by się chciał całymi dniami pisać teksty i utrzymywać domeny wiedząc, że klient w każdej chwili może odejść i pozbawić firmę przychodów. Branża SEO w Polsce stosuje myślenie krótkoterminowe, czyli nie inwestuje w przyszłość, a w teraźniejszość. Problem zaczyna się w momencie, kiedy przychodzi do nas dobry klient, który chce zapłacić duże pieniądze za obecność w TOP10, a firma SEO nie ma narzędzi, aby zrealizować usługę. Dlatego też w SEO nigdy nie znamy dnia ani godziny, kiedy będziemy potrzebowali coś, bez czego nie da się wykonać usługi. Prowadzenia działań SEO na zasadzie poszukiwania miejsc do linkowania w momencie, kiedy pojawia się klient, jest błędem, który sprawi, że poniesiemy klęskę. W osiąganiu najwyższych pozycji ważne jest, aby korzystać z miejsc, które istnieją w Internecie jak najdłużej. Niestety w Polskim Internecie podobnie jak w Polskim biznesie niewiele dobrych miejsc z możliwością linkowania jest w stanie przetrwać tak długo. Polski Internet jest odzwierciedleniem Polskiej mentalności, która przekłada się na SEO. Co roku wiele osób zakłada własne blogi czy serwisy z myślą, że od pierwszego miesiąca będą generowały duży ruch oraz odpowiednie przychody z zamieszczanych reklam. Rzeczywistość okazuje się zupełnie inna i miejsca takie szybko znikają. Dawniej strony www pozycjonowało się za pomocą katalogów stron. Istniało wiele darmowych katalogów, które wyrastały jak grzyby po deszczu. Dzisiaj większość z nich nie istnieje. Jeśli link do naszej strony pochodził z takich miejsc, to już dawno tych linków nie ma. Pozycje spadły, a strona nie jest już widoczna w TOP10 wyników wyszukiwania. Darmowe miejsca powstawały głównie z inicjatywy firm SEO, które korzystały z bumu na SEO i potrzebowały szybko dużej ilości miejsc do linkowania. Kiedy bum ucichł i okazało się, że katalogi stron nie przynoszą efektów, zaczęto je likwidować, nie zważając na to, że kasuje się tysiące linków, które zamieszczali samodzielnie użytkownicy. Prawidłowość działań SEO można zaobserwować poprzez wiedzę, jako dysponuje konkretna osoba. Wiele osób chcąc przekonać do swoich racji klienta, miesza SEO z innym formami marketingu internetowego, co jest błędnym podejściem. Działania SEO są to działania mające wprowadzić stronę www do TOP10 wyników wyszukiwania. Mówienie o SEO w kontekście np. użyteczności strony dla klienta jest myleniem pojęć i działań. Prawidłowość działań SEO ustala się także na podstawie czasu, jaki poświęcamy na pracę. Im mniej czasu poświęcamy na pracę, tym słabsze efekty będziemy osiągać. |